W Duel Masters dostêpnych jest 5 cywilizacji:
1. Fire (Ogieñ)
2. Water (Woda)
3. Nature (Natura)
4. Light (¦wiat³o)
5. Darkness (Ciemno¶æ)
1. Fire
Fire to cywilizacja g³ównego bohatera z anime. Jest jedna z najpopularniejszych i charakteryzuje sie mocnymi monsterami, czêsto z cechami podwójnych lub potrójnych ³amaczy. Jest ona tak jak ogieñ szybka i agresywna i niszczy wszystko na swojej drodze. Jej najwiêksz± s³abo¶ci± jest kompletny brak obrony w postaci blokerów. Wiêc je¶li przeciwnik przetrzyma pierwszy szturm, jego kontratak mo¿e zakoñczyæ grê.
Plus: Mocne monstery
Minus: Brak obrony
Polecam: Dobre na pocz±tek lub dla graczy lubi±cych szybkie roztrzygniêcia
2. Water
A tu mamy z kolei niebiesk± cywilizacjê. Jak widaæ by³o w ankiecie jest najczê¶ciej wybieran± cywilizacj± do decku, ale czemu¿? Za jej wszechstronno¶æ oczywi¶cie! O co kim? Wielu z was wie i¿ woda posiada potê¿ne drawery (King Ripped-Hide, Astral Warper, Plasma Chasher). S± to drogie karty, lecz daj±ce nam du¿o kart na ³apce, ale s± równie¿ inne doci±garki, du¿o tañsze i równie¿ skuteczne (Aqua Hulcus, Energy Stream, Brain Serum). Jak zauwa¿yli¶cie draw potê¿ny; zdecydowanie wiêkszy ni¿ w innych cywilizacjach (Mist Rias to ma³y wyj±tek tak btw). Woda równie¿ ma kolejn± mi³± cechê w której sprawdza
siê ¶wietne: Bouncing. Co to macie w s³owniku. Jak przy doci±gu s± to potê¿ne i drogie karty (Shock Hurricane, King Tsunami) jak i tañsze (Spiral Gate, Crystal Paladin). Do tej grupy mo¿na zaliczyæ równie¿ jedn± z najwredniejszych kart w DM: Corile. Parê s³ówek o rasach: Na czo³o w wodzie wysunê³a siê rasa p³ynnych ludzi (liquid people). ¦wietny Aqua Hulcus, Surfer, Guard, Jolter oraz parê innych. Ale liquidy s³yn± ze ¶wietnych evo: Crystal Paladin jako field finisher doskona³y, Lancer jeden z królów aggro, Jouster jako "wrzód" oppa jak i Spinslicer, ¶wietny bloker i w aggrushu jedna z podstaw. Jednak jedna jaskó³ka wiosny nie czyni. Woda ma te¿ mnóstwo Cyberów wszelakich. Corile, Maroll, Warper, Nebula to dobre karty mo¿na zauwa¿yæ, ale inne te¿ mog± nie¼le kopaæ odpowiednio wykorzystane. Innych ¶wietnych potworów jest mnóstwo, pogracie to zobaczycie. Water potrafi te¿ z innymi cywilizacjami dobrze dzia³aæ
, jak wiêkszo¶æ cywilizacji nie powiem, lecz w wodzie jest jedna bardzo potê¿na karta mog±ca zmie¶æ wszystko na swej drodze: Hydro Hurricane. Có¿ jeszcze mo¿na o niej rzec? Abo inaczej: krótkie podsumowanie
Cywilizacja niezwykle wszechstronna. Mnóstwo ¶wietnych Bouncerów i Drawerów, które u³atwiaj± nam grê. Ponoæ bardzo wkurzaj±ca cywilizacja.
3.Nature
Tutaj mamy potêgê posiadania jak najwiêkszej ilo¶ci many, posiadamy bardzo du¿o kart, które szybko podwy¿szaj± nam jej ilo¶æ. Potwory jednak¿e s± tu s³abe, poniewa¿ maj± efekty podwy¿szaj±ce ilo¶æ many, ale przez to zapominaj± o w³asnej potêdze. Dlatego Natura jest u¿ywana g³ównie w deckach mieszanych, jako support do szybszego wystawienia mocnych i drogich potworów. W tej cywilizacji jest jednak kilka mocnych kart, a w szczególno¶ci Evolutiony. Brak te¿ blockerów, co nie daje nam mo¿liwo¶ci obrony.
Plus: mana, mana i jeszcze raz mana xDDD,
Minus: S³abe potwory, je¶li chodzi o moc,
Polecam: Polecam jedynie w deckach mieszanych jako support do drogich kart.
4. Light
Bardzo mocna cywilizacja, mocne potwory, ¶wietne Evolutiony, bardzo du¿o wszelakiego rodzaju blockerów, co daje nam potêgê. Du¿o ataku, du¿o obrony, to czego w³a¶nie chcemy Jednak¿e t± cywilizacj± trzeba siê pos³ugiwaæ m±drze, a nie u¿ywaæ kart, które Ci akurat w rêkê podejd±.
Plus : Potê¿ne stwory, du¿o blockerów,
Minus : Nie widzê?,
Polecam : Dla zaawansowanych i my¶l±cych graczy.
5. Darkness
To wg mnie najbardziej potê¿na cywilizacja (osobiste zdanie). Mamy tutaj mieszankê innych cywilizacji, czyli mamy dobre blockery, niektóre z dodatkow± moc± Slayer'a, discard przeciwnika ( w obecnej meta liczy siê Hand Control, tak¿e daje nam to ogromn± przewagê), oraz niewiarygodnie silne potwory. Cywilizacja ta ma tak¿e ¶wietne niszczyciele potworów w postaci spellów albo monsterów. Jednak¿e jest trochê niezbalansowana.
Plus: Discard, blockery (slayer'y), dobre potworki, niszczyciele,
Minus : Niezbalansowana,
Polecam : Chyba najbardziej albo w monotematycznym, albo w po³±czeniu z Fire, dla bardziej zaawansowanych graczy.
Offline